Kampanje, Norway's leading platform for news and knowledge in the media and communications industry
Therese Holter og Eric Elvenes vil gjøre Web3-reklame mer kjent i Norge.
Therese Holter og Eric Elvenes står i spissen for det nye byrået Web3 Creatives som omtales som Norges første kreative markedsføringsbyrå som spesialiserer seg på Web3-teknologi.
Web3 representerer en ny epoke i utviklingen av internett der desentralisering, blockchain-teknologi og kryptovalutaer er noen av stikkordene.
- Vi er helt sikre på at Web3 på sikt vil spille en like stor rolle i markedsføring som tradisjonelle sosiale medier-kanaler gjør i dag. Vi gleder oss til å gjøre Web3-markedsføring mer kjent i Norge, og til å være en god partner for dem som ønsker å ta steget videre i sin markedsføring, sier Therese Holter, partner og daglig leder i Web3 Creatives.
Hun har over 15 års erfaring innen markedsføring, event-planlegging og merkevarebygging i både Norge og USA, og har tidligere startet People&PR sammen med Eric Elvenes, hvor de jobbet med store merkevarer som Live Nation, Pink Lady og den filippinske superstjernen Nadine Lustre.
Eric Elvenes har en solid bakgrunn fra musikkbransjen.
- Fra musikkbransjen merker vi at det blir stadig viktigere å treffe publikum der de er, og å skape innhold på deres premisser. Våre første Web3-oppdrag her i Norge var blant annet for Isah & Dutty Dior med Doodle Twins og for Norges største musikkfestival Tons of Rock sammen med Live Nation. Å koble kjente merkevarer med NFT-kunstnere skaper magi – slik bare musikk og kunst kan, sier Elvenes.
Byrået har inngått et partnerskap med Søyland som har en aksjepost på 40 prosent i selskapet.
- Web3 Creatives og NFT-markedsføring er kanskje ikke mainstream ennå, men vi ser muligheten for å investere i et selskap som vil være first mover innenfor et område som på sikt kan bli like vanlig i markedsføring som tradisjonelle sosiale medier-kanaler er i dag, sier investor Kim Søyland.